Hypnotisören

Av Lars Kepler

Originaltitel: Hypnotisören
Antal sidor:
 
295
Lyssnat på språk: Svenska
Format:
 Ljudbok
Serie: Joona Linna 01

I ett omklädningsrum på en idrottsplats i Tumba utanför Stockholm hittas en man brutalt mördad. Sedan återfinns hans fru och dotter lika besinningslöst ihjälhuggna i familjens radhus. Avsikten tycks ha varit att utplåna hela familjen.

Men sonen överlever, svårt skadad, och när kriminalkommissarie Joona Linna förstår att det finns ännu en familjemedlem kvar i livet, en syster, inser han vikten av att hitta henne innan mördaren gör det.

Sonen svävar in och ut ur medvetslöshet, och för att kunna skynda på förhörsprocessen tar Joona Linna kontakt med läkaren Erik Maria Bark och övertalar honom att hypnotisera pojken för att få en bild av händelseförloppet.

Därmed bryter Erik Maria Bark sitt gamla löfte att aldrig mer hypnotisera och en skrämmande kedja av händelser tar obevekligt sin början.

WOW super bra bok verkligen. Den gav mig kalla kårar längst ryggraden och jag hade svårt att sluta lyssna. Jag tycker om den grova beskrivningen på karaktärerna och en del är riktigt obehagliga. Dock hade jag svårt för vissa händelser och beslut som en del personer tog. Jag menar, jag hade gått genom eld, hav och flyttat berg men inte ha sex och sitta och tycka synd om mig själv. Det var inte förrän på slutet som folk verkligen tog tag i sig själva och fick lite jävlar anamma i sig. Sen var det ett stort sidospår som jag förstår är viktigt för att få saker att gå ihop men det var för mycket onödig information och rent ut sagt långtråkigt. Men i överlag är boken väldigt bra.🙂

Taggat:, ,

Kommentera

