Isprinsessan

Av Camilla Läckberg
9175030101Originaltitel: Isprinsessan
Antal sidor:
 
315
Läst på språk: Svenska
Format:
 E-bok
Serie: Fjällbacka-serien 01

Huset var ödsligt och tomt. Kylan trängde in i alla vrår. En tunn hinna av is hade bildats i badkaret. Hon hade börjat anta en lätt blåaktig ton. Han tyckte att hon såg ut som en prinsessa där hon låg. En isprinsessa. Golvet han satt på var iskallt, men kylan bekymrade honom inte. Han sträckte ut handen och rörde vid henne. Blodet på hennes handleder hade för länge sedan stelnat. Kärleken till henne hade aldrig varit starkare. Han smekte hennes arm, som om han smekte den själ som nu flytt kroppen. Han vände sig inte om när han gick. Det var inte adjö, utan på återseende.

Förr var jag väldigt emot att läsa Camilla Läckberg av den anledningen för att hon är så omtalad och upphöjd till skyarna. Men så tycker jag så mycket om Ann Rosmans böcker och folk sa att Camilla Läckberg är liknande. Jag var inte sugen nog till att köpa böckerna men när jag fick min läsplatta så laddade jag ned första boken. Är ju värt ett försök tänkte jag.

Å ja boken var ganska bra ändå. Jag tycker om karaktärerna. Väl beskrivna och sköna som jag känner att jag vill följa. Språket är inte den bästa och det är för många stavfel än vad jag tycker är godkänt i en bok. Handlingen känns ibland lite smått blek och orealistisk. Kanske inte den tyngsta boken du ska läsa när du vill ha något som betyder något. Jag ser mer den här boken för lata sommardagar på stranden eller något lätt att läsa i pauserna som är i en film. Ingen Ann Rosman dock. 

stars2

Kommentera

