Iron man 3

ironmanÅr: 2013
Längd: 130 min
Språk: Engelska
Trailer: Youtube

I Iron Man 3 ställs den egensinnige men genialiske industrimagnaten Tony Stark/Iron Man mot en fiende, The Mandarin, vars kraft inte har några gränser. När hela Starks värld slås i spillror beslutar han sig för att leta upp den som är skyldig. Nu måste han mer än någonsin förlita sig på sina tekniska uppfinningar, sin genialitet och sin instinkt för att kunna skydda dem som står honom närmast och bekämpa ondskan med alla medel.

 

Tredje filmen om den coola tekniknörden Tony Stark. Jag är väldigt förtjust i hela iron man historian men hade dock inga höga förväntningar inför filmen. Det är en tredje film och av ren erfarenhet brukar filmer bli sämre och sämre ju fler det blir. Det finns massor av exempel jag kan ta om någon är intresserad Jag måste dock säga att jag är positivt överraskad och filmen är faktiskt bättre än tvåan. Tycker också att det var kul att de nämnde avengers filmen genom vad som hände i New York och så. Tycker det var bra då dessa filmer smått ska hänga samman då han spelar iron man i båda filmerna. Dock så känner jag att själva handlingen är lite taffat och dom har då satsat mer på effekter och coola scener. Vilket för mig blir nästan lite löjligt när hjälten skulle ha dött 100 gånger om, om det hade varit i verkligheten. Men men. Det kanske är det som är poängen. Tycker bara det är så synd att det ska läggas mer energi på effekter än själva handlingen. Men fortfarande en bra film som är värd att ses av den som vill slå ihjäl ett par timmar.

 

Maricas Betyg:stars4

Taggat:

2 thoughts on “Iron man 3

  1. 23 minuter 1 maj, 2013 kl. 11:24 Reply

    Det är synd att de lägger ner så mycket pengar på effekterna och glömmer handlingen. Men jag ska se den på fredag och jag längtar🙂

    • Marica 1 maj, 2013 kl. 12:37 Reply

      Den är absolut bra så du gör rätt i att längta. Förvänta dig inte för mycket när det kommer till handlingen bara.🙂

Kommentera

