Veckans bokbloggsjerka

jerka11Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Kan du dela med dig av några boktitlar/författare som får en att vilja resa?

O ja jag har läst massor av böcker som fått mig att vilja resa. Bland annat Tamara McKinleys böcker som utspelar sig i Australien har fått mig att vilja besöka landet. Även Barbara Wood har bidragit till det landet. Boken Guld gjorde mig intresserad av Nya Zeland. Finns en bok som utspelade sig i Irland som också fått mig att vilja åka dit. Dock kommer jag inte ihåg vad den heter. Det är många år sedan jag läste den. En Geishas memoarer fick mig att bli intresserad av asien och boken Flammande skyar av Nora Roberts fick mig att vilja besöka Alaska. Shantaram gjorde min intresserad av Indien och boken Labyrinten av Kate Mosse gjorde mig ännu mer intresserad av Frankrike. Så ja. Jag har måånga länder jag vill besöka på grund av böcker.

10 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Ewelina 4 maj, 2013 kl. 14:03 Reply

    Jag skulle också vilja resa till Australien och Nya Zeeland någongång🙂

  2. Författardrömmar 4 maj, 2013 kl. 14:49 Reply

    Jag skulle också vilja åka till Australien nån gång.🙂 fast det är nog inte nån bok som fått mig att vilja åka dit utan tv-serien McLeod’s daughters.🙂

    • Marica 4 maj, 2013 kl. 18:09 Reply

      Inte sett den men hört en massa gott om serien ifrån mamma.🙂

  3. Monika 4 maj, 2013 kl. 15:24 Reply

    Jag tycker att nästan varenda bok jag läser får mig att vilja åka dit där boken utspelar sig.

    • Marica 4 maj, 2013 kl. 18:09 Reply

      Ja det är sant.😛

  4. Linda 4 maj, 2013 kl. 19:16 Reply

    Indien skulle jag vilja åka till pga. av en bok som jag läser just nu, Mr. Alis äktenskapsbyrå:).

  5. bokdamen 5 maj, 2013 kl. 18:17 Reply

    Skulle inte ha något emot att åka till Australien🙂

  6. Helenas bokhylla 5 maj, 2013 kl. 18:55 Reply

    Jag är såndär att jag gärna reser i fantasin, men egentligen trivs bäst hemma!

    • Marica 6 maj, 2013 kl. 10:07 Reply

      Jag är lite både och. Trävs bra hemma men hade ändå rest lite. Men reser nästan aldrig tyvärr så det blir mest i fantasin.

  7. Ewa Klingberg 5 maj, 2013 kl. 19:52 Reply

    Barbara Wood och Tamara McKinley tillhör mina favoriter också.

Kommentera

