THG Day 2 – Your least favorite character

2

Det är väl ingen chock att jag svarar president Snow på denna frågan. Haha. Tycker heller inte om Seneca Crane. Båda två är sådan där äckliga karaktärer man bara vill hoppa in och slita ut ur hela berättelsen. Skådespelaren Donald Sutherland som spelar Snow i filmen är precis både till utseende och sätt som jag har föreställt mig karaktären och faktiskt den enda i filmen som stämmer helt överens med min egen bild utav karaktären. Snow avskyr jag mest för att han är en förfärlig människa som finner nöje i att se ungdomar mörda varandra. I sådana fall borde jag ju avsky Distrikt 1 – 2 – 3 osv också eftersom även dem finner nöje och tränar sina barn från dom är små för att vara med i the hunger games. Men det är Snow som tillåter spelen och inte gör något för att stoppa det.

Seneca Crane avskyr jag för att det är en sådan där slemmig karaktär som kryper långt in under skinnet på en och är obehaglig. Jag fick dock en känsla av att han var lite mer mänsklig och kan inte helt lika förtjust i hungerspelen som andra. Att han gör som han gör på grund av rädsla mot Snow och andra maktfulla människor. En feg orm helt enkelt.

Kommentera

