THG Day 3 – A character you hate that everyone loves

3Hata är ett så starkt ord och jag vill poängtera att jag inte hatar denna karaktär. Jag bara ogillar henne.

Katniss mamma. Mest på grund av sin passivitet mot sina barn. Jag förstår att hon fick en depression och slet väldigt men hon har fortfarande två barn och som mamma så gäller det att bita ihop för sina barns skull. Å trots att hon blev bättre i de nästkommande böckerna så kom hon aldrig mig nära. Jag förstår att det säkert inte var lätt. Först byter hon ned sig i livet för kärleken och sen så dör kärleken och hon står ensam med två barn. Sen avskyr jag reaktionen hennes på att Katniss skulle vara med i The hunger games. Lika passiv där. Nä uff.

Vad tycker du?

One thought on “THG Day 3 – A character you hate that everyone loves

  1. 23 minuter 6 maj, 2013 kl. 19:32 Reply

    Katniss mamma var ingen favorit för mig heller! Man kan förstå att hon hade det tufft men jag tycker ändå inte så mycket om karaktären.

Kommentera

