THG Day 4 – A character you love that everyone hates

4

Det verkar som att det är många som inte tycker om Gale och att han är en onödig karaktär. Men jag kan inte helt hålla med. Jag förstår varför andra tycker som dom gör för ser man över alla tre böckerna så kan jag förstå varför han är en onödig karaktär. Men jag tycker han är ganska viktig till själva handlingen. Han är ju trots allt Katniss bästa vän. En person som står henne så nära som en bror. En hon kan försvinna med ut utanför distrikt 12 där dom jagar och gör allt för att se till att sina familjer ska kunna överleva, givetvis mot distriktens lagar. Han är en förbundsförvant och någon Katniss kunde lita på till 100%.

I och med att i böckerna så handlar det inte enbart om vad som sker i nutid utan vad som ligger i historien spelar en stor roll. Därför tycker jag att det är viktigt att Gale finns. För han har funnits med sedan långt innan själva berättelsen börjar. Å om han inte fans så skulle det i sådana fall se ut som att Katniss är ensam. Å det blir lite fel och orealistiskt med tanke på hur tighta distrikt 12 är egentligen. Deras största problem är att försöka överleva och överleva själv är svårt.

Jag tror inte jag kan förklara mina känslor för Gale så mycket bättre så jag hoppas ni förstår vad jag menar. Jag vill också poängtera att jag är en Team Peeta.😉

Kommentera

