THG Day 5 – Your favorite fight/battle scene

Spoiler alert!

Min favorit är helt klart Katniss VS Coin i sista boken. Varför?  Jo jag tror att Katniss dödade henne först för att rädda sitt eget liv då Coin ville se Katniss död. Men också som hämnd för att det var Coin som bombade alla de oskyldiga barnen där också Katniss syster Prim dog. Å jag  tror att Katniss visste att när Snow dör så är det Coin som tar över och kommer att fortsätta med hunger spelen. Revolten och deras mål mot en annan framtid skulle vara förgäves om Coin kom till makten och fick bestämma. Det är för mig den viktigaste battle scenen i hela serien och därför också min favorit.

Sen finns det givetvis flera andra bra så som Katniss VS Clove i eller Katniss och Peeta VS Cato.

Kommentera

