THG Day 7 – A scene that made you cry

5
Böckerna har två scener som fick mig att gråta och det var när Rue dog i första boken och Katniss stannade vid hennes sida  i hennes sista stund.  Sjöng och tröstade henne och sen klädde henne med blommor innan flygaren kom och hämtade kroppen. Ha jag börjar nästan gråta nu när jag beskriver det. Jag fortsatte att läsa och efter en stund slutade tårarna att rinna. Men då kom jag till biten då Katniss sitter i trädet och gör sig redo för natten och hon får paketet med det halvmåneformade brödet ifrån District 11 och då började tårarna komma igen.

Andra biten är när Prim dör i bombningen i sista boken. Det kändes bara så orättvist och fel att hon som inte gjort en själ illa fortfarande ska dö. Då kunde jag inte heller hejda tårarna. Jag bävar för att se den biten i filmen för jag är lite rädd för att dom inte ska göra den scenen som i boken. Eller att dom gör det värre och jag kommer att sitta och gråta massor.

Kommentera

