THG Day 8 – The character you are most like

Jag har funderat länge men inte kommit på någon jag känner mig lik. Så jag gjorde en del olika quize på nätet för att kanske få lite tips och alla sa Peeta. Kanske jag är mest lik Peeta. Eller? Jag vet inte. Jag är omtänksam och bry mig om mina nära och kära. Jag lyssnar och förstår och försöker alltid hjälpa. Men är jag en Peeta?

Först hade jag tänkt säga Primrose i tredje boken. Då hon med sin naturbegåvning för att hjälpa andra människor är som mest lik mig. Men jag vill också säga lite Katniss. Jag har också en sådan där styrka som kommer långt inne från och utan den hade jag nog inte suttit här idag. Jag är även lik Cinna. En kreativ själ som med små medel säger stora ord.

Så ja. Vem är jag mest lik? Tyvärr har jag inga vänner som läser och därmed läst Hungerspelen som kanske kunde hjälpa mig med frågan. Så bättre än så här blir det inte.

Kommentera

