THG Day 11 – Something you hate about the series

Det jag avskyr mest är hur många utav karaktärerna förändrades så drastiskt i framför allt sista boken. Jag förstår att dom blir präglade av vad dom varit med om och dom är trots allt ute i krig. Men det är så stort och så mycket. Å jag får en känsla av att rent känslomässigt så skulle dom i verkligheten inte kunnat fortsätta revolten och planerna dom hade, just för att dom är så mentalt nedbrutna. Jag avskyr hur Katniss liknade sin mamma mer och mer i tredje boken och jag blev verkligen nervös för att hon skulle bli en Bella från the twillight.

Sen avskyr jag också att de flesta utav de bra karaktärerna dör. Så som Rue, Prime, Finnick, Cinna osv. Kunde inte några i alla fall ha fått överleva.

Kommentera

