THG Day 12 – A character you wish hadn’t died

Har vi inte redan haft den här frågan? Nå väl jag svarar igen. Jag har flera jag önskar inte hade dött. Prim, Rue, Cinna, Finnick.

Prim för att det är Katniss syster. Det är hon som är anledningen till att Katniss var med i the hunger games från början. Katniss tog hennes plats och så dör hon i slutet i alla fall. Så fel, orättvis och det kändes så förgäves. Nej nej nej nej NEJ.!

Rue mest bara för att jag blev så förtjust i karaktären. Den söta lilla flickan. Jag förstod ju att hon skulle dö men när det skedde så blev det fortfarande lite som en chock och tårarna rann. Blev nog säkert lite värre i och med att också jag, så som Katniss, såg Prim i henne och det var som att det egentligen var Prim som dog.

Cinna var bara så härlig och jag tror att hade han fått leva lite längre hade han kunna gjort mycket. Massor och framför allt hjälpt i revolten med sina underbara uppfinningar. Sen var han ju bara så härlig.

Finnick. Varför? Så onödigt. Han dog så där i förbifarten och det var först att man knappt fick med sig att han dog. På Rue och Prim så var det stora beskrivningar men Finnick nämndes bara i några rader. Sen kändes det bara så onödigt också. Han kunde väl få leva. Vad ledde hans död till?

Kommentera

