THG Day 23 – Your favorite secondary character

Här tror jag att många har svarat samma person som jag kommer att göra nu och det är Mags. Den 80 år gamla kvinnan som i Fatta Eld tar  Annies plats i hungerspelet. Jag tror att hon gjorde det dels för att rädda Annie men också för att hon också är 80 år. Annie har många år framför sig och Mags i sitt bästa fall max 10. Jag tror hon känt att hon har levt sitt liv. Jag beundrar henne verkligen för det. Sen är hon ju en super härlig karaktär. Dom valde att Lynn Cohen ska spela Mags i andra filmen Catching fire vilket jag tycker är ett fantastiskt val. För hon ser ut precis som jag föreställt mig att Mags ska göra.

katniss-mags-hunger-games-catching-fire

2 thoughts on “THG Day 23 – Your favorite secondary character

  1. Carro 31 maj, 2013 kl. 21:49 Reply

    Jag har fortfarande inte sett någon utav filmerna, något som jag kanske borde göra?🙂

    • Marica 1 juni, 2013 kl. 19:33 Reply

      Än så länge är det bra en. Andra filmen kommer i höst. Men har du läst böckerna tycker jag du absolut ska se dem.🙂

Kommentera

