Hur tycker ni att jag ska göra?

Jag läser böcker i en rasande fart just nu. Har väl en si så där runt 6 böcker att skriva en recension på och då räknar jag inte med de tre isfolket böckerna jag läste ut i helgen. Jag vet inte helt hur jag ska göra när det gäller dem. Ska jag skriva en recension på var bok? Ska jag skriva en samlad recension när jag läst färdig alla 47 böckerna?

Jag har funderat att göra en samlad då det blir så svårt att jämföra böckerna mot varandra då dom sträcker sig över en så lång tid (flera hundra år) Jag hade tänkt att jag kunde göra små notiser för var bok om vad jag tycker, något speciellt jag reagerar över eller liknande och så kan ska ta med detta i recensionen. Jag kan också betygsätta per bok om jag känner för det fast det bara är ett inlägg för alla 47 böckerna. Eller så kan jag dela upp det och ta de 10 första i ett inlägg osv.

Vad tycker ni? Tips någon?

Jag var också lite väl optimistisk att tro att tre böcker av isfolket, det klarar jag mig på, köpte ju med så många koontz böcker. Ack så fel jag hade. Innan jag ens hade hunnit läsa ut tredje boken var jag in och beställde hem 17 böcker i serien. Var bara tvungen. Vill inte skiljas från dem. Så snart har jag de 20 första hemma. Sen är det ju inte fy skam att var bok kostar bara 33:- så jag blir ju inte ruinerad på det i alla fall. Haha.

Läste ju ut tredje boken så får hålla mig med tredje boken om Odd Thomas men det är väl inte fy skam det inte.😉

7 thoughts on “Hur tycker ni att jag ska göra?

  1. [Anna] 4 juni, 2013 kl. 07:31 Reply

    Jag tycker du ska recensera några böcker åt gången, när du själv känner för det. FÖr 47 recensioner lät mycket och 1 lät lite och svårt🙂

    • Marica 4 juni, 2013 kl. 22:53 Reply

      Ja några böcker åt gången kanske är bäst.🙂

  2. DinoSara 4 juni, 2013 kl. 14:22 Reply

    Du kanske kan recensera böckerna i små sjok, med 3-5 böcker i varje recension. Eller med de böcker som hör inom samma ”tidsram” om möjligt.🙂

    • Marica 4 juni, 2013 kl. 22:52 Reply

      Å det lät som en bra idé. Kanske en recension per generation eller liknande.:)

  3. Vargnatts bokhylla 4 juni, 2013 kl. 15:50 Reply

    Vad kul att du läser Isfolket🙂. Jag tycker nog det låter som en bra idé att recensera några i taget, kanske läsa 5, sen skriva lite om dom?🙂

    • Marica 4 juni, 2013 kl. 22:55 Reply

      Ja verkligen. Läste de tolv första böckerna i tidigt tonåren och tack och lov så minns jag nästan inget utav dem. Är ju typ 10 år sedan.😛 Så super kul att få läsa igen. Å denna gången vill jag och ska jag läsa alla.🙂

  4. Har du läst hela serien, och hur blev det med recensionerna? Kika gärna in i min blogg som handlar om just Isfolket.

Kommentera

