Sommarläsning

Hittade den här inne hos Vargnatts bokhylla och ville också svara så här kommer det.🙂

1. Vilka 5 böcker MÅSTE hinna läsas i sommar? Jag är så väldigt insöad på Sagan om isfolket just nu så tror att det är det som kommer att läsas mest i sommar. Men fem andra böcker jag skulle kunna tänka mig att läsa är

  • En orolig grav av Elly Griffiths
  • Nådastöt av Louise Penny
  • Tid för odd av Dean Koontz
  • Inferno av Dan Brown
  • Mississippi av Hillary Jordan
2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?
Ska jag välja en av de fem ovan eller vilken som helst? Jag vill ju läsa alla ovan så jag tar vilken som helst och det blir då Citadel av Kate mosse. Jag tycker mycket om hennes böcker, men hon överdriver väldigt när det kommer att beskriva saker. Det är för detaljerat vilket gör att böckerna blir stundvis väldigt tråkiga. Jag menar, ingen vill ju läsa 5 sidor om den röda färgen på en tomat.
3. Var är bästa stället att läsa i sommar? 
Ute i solen en stund men helst i skuggan. Jag blir så varm. Men att sitta under markisen med något gott att dricka, solbriller, en strålande sol och ett par kuddar och något att ha fötterna på. Då lever jag livet och känner mig fullt tillfreds.🙂
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer läsa någonstans? 
Jag läser överallt. Jag läser på bussen, på pauserna på jobbet, i soffan, på balkongen i skuggan, medan jag lagar mat, i soffan, i pauserna till något bra program på tv:n jag sitter och kollar på. Jag läser överallt helt enkelt.😉
5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
Oj vilken svår fråga. Av de fem ovan så tror jag det antingen är en orolig grav eller nådastöt som blir de bästa. Men jag tror inte att jag kommer att få möjligheten att läsa någon utav dem i sommar då jag är så insnöad på sagan om isfolket just nu.
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar? 
Oj då ännu en svår fråga. Jag tycker att alla ska läsa det dom vill läsa i sommar.😉
7. Strand eller hängmatta? 
Hängmatta. Helt klart. Det är något jag skulle vilja.
8.  Deckare eller roman? 
Deckare. Jag är en deckare älskare rakt igenom.
9. Favoritgenre? 
Deckare och skräck är väl favoriterna.
10. Tagga 3 andra!
Som det ser ut så har alla eller i vartfall de flesta redan skrivit denna. Men har du inte gjort det så kör på. Lämna gärna en kommentar så jag kan gå in och läsa.🙂

One thought on “Sommarläsning

  1. Vargnatts bokhylla 9 juni, 2013 kl. 21:58 Reply

    Åh Inferno vill jag också hinna läsa i sommar. Först och främst skaffa den!😛

Kommentera

