Alltid Odd

Av Dean Koontz

9170026416

Originaltitel: Forever Odd
Antal sidor: 303
Läst på Språk: Svenska
Format: Pocket
Serie: Odd Thomas 02

Odd lever ständigt i två världar i den lilla ökenstaden Pico Mundo, där hjältemod och hemskheter tillhör vardagen. Odd har aldrig bett om att kunna tala med de döda det är något som bara händer. Men som inofficiellt sändebud mellan vår värld och deras, är hans plikt att göra det rätta. Det är så Odd ser på saken och det är därför han har vänner på båda sidorna av gränsen mellan livet och döden.
En barndomsvän till Odd är försvunnen, och man fruktar det värsta. Men när Odd använder sina förmågor för att finna den saknade upptäcker han något värre än en död kropp. Han möter en enastående slug fiende, och dras in i en virvelstorm av skräck.

Åter står Odd inför våra största fasor. Kring honom samlas både nya och gamla allierade, en del levande, en del inte. I slaget som ska komma finns inga oskyldiga betraktare, och varje uppoffring kan störa balansen mellan hopp och förtvivlan.

Andra fristående boken om den sköna unga mannen som heter Odd Thomas som också är skriven som att det skulle vara en korttids biografi. Jag tycker väldigt mycket om Odd och det gör mig ont hur första boken slutade för det kändes som att Odd skulle förlora sin livsgnista, humor och sköna humör. Visst är han lite mer ledsen och deprimerad i den här boken men han har fortfarande sin humor och det var skönt att få läsa hur det skulle gå för han. Mitt hjärta satt konstant i halsen i slutet för så spännande var det. Lite annorlundare är boken än vad jag trodde det skulle vara men fortfarande lika smart och slagkraftig. Mer Odd tack.🙂

Boken är också väldigt lättläst och lätt att förstå så jag kan också rekommendera böckerna om Odd till en yngre publik. Jag hade gärna velat läsa den här boken som ung när jag var som mest inne på allt vad övernaturligt heter. 

stars3

Taggat:, , , , ,

4 thoughts on “Alltid Odd

  1. Vargnatts bokhylla 11 juni, 2013 kl. 15:42 Reply

    Jag gillar också Odd väldigt mycket, han känns som en så äkta person. Trots att han är påhittad..:P

    • Marica 11 juni, 2013 kl. 16:29 Reply

      Eller hur. Han kunde lika gärna vara äkta person så som böckerna är skrivna.🙂

  2. Nina 11 juni, 2013 kl. 18:05 Reply

    Jag gillar också böckerna om Odd. Det får gärna komma fler.

    • Marica 11 juni, 2013 kl. 18:07 Reply

      Absolut. Jag har en kvar tack och lov men är lite nervös för när den tar slut. Vill inte förlora odd.😉

Kommentera

