Gryningstimmen

Av: Tamara McKinley
9175031345Originaltitel: Morning glory
Antal sidor:
 
315
Läst på språk: Svenska
Format:
 Pockey
Serie: –

Fleur är upp över öronen förälskad i sin man, men äktenskapet är i gungning. Efter ett gräl lämnar maken hemmet. Med ens tycks Fleurs framtid oviss.
Men då händer något som ger Fleur annat att tänka på. Det kommer ett brev med en överraskande nyhet: En okänd faster, Annie Somerville, har avlidit och låtit Fleur ärva en stor egendom.
När Fleur kommer till ranchen Savannah Winds hittar hon Annies dagböcker. Sakta rullas en dramatisk historia upp om ett färgstarkt livsöde. Ett livsöde som även förklarar en del om Fleurs eget förflutna.
Gryningstimmen är en spännande, romantisk och storslagen familjeroman. Den utspelar sig i olika tidsplan som sammanvävs till en avslöjande bild av det förflutna. När trådarna knyts ihop vaknar hoppet för kärleken som envist vägrat att dö.

Jag drog mig väldigt länge för att läsa denna boken. För en som har läst Matildas sista vals lät det som att det skulle vara en bok allt för lik den. En kvinna, ingen man, ärver en gård, hittar dagböcker, läser om en förfluten släkting, kärlek. Det lät ju allt för likt. Men tillslut så bara jag läste den. Ville ju inte ha den ståendes oläst i bokhyllan. Å vad jag kan säga är ja, den är lik Matildas sista vals. Men den är fortfarande bra. Bra karaktärer, välbeskriven omgivning, spännande familjehemligheter, oslagbar kärlek. Inte en bok jag skulle rekommendera i första hand, men givetvsi är den bra nog till att läsa. Passar best till lata dagar på stranden eller i skuggan av ett träd. Men inte mycket mer än så.

Jag är ingen sådan person som sparar på citat men i boken finns det ett citat som verkligen slog mig. För det är ju precis så det är.

”Jag har mycket goda vänner som lyssnar och sällan fördömer.
Och medan jag pratar och pratar och pratar inser jag att svaren fanns
där hela tiden, bara skymdes av känslor och gammalt groll” 

stars2

Kommentera

