Nytt i bokhyllan

20130802-130754.jpg

I dag hämtade jag ut nya böcker jag beställt. Denna gången fick det bli:

Förgörelsen och evig natt av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan. Fortsättningen på Släktet. Jag tyckte första boken inte var så dålig att jag inte kunde tänka mig läsa andra boken, och ska jag läsa andra måste jag ju läsa sista också. Det är ju en trilogi.😉

Det är så många som pratat om Stephen Booth. Men hans första böcker är näst intill omöjliga att få tag på, men jag fant första på engelska. Blir spännande. Black dog heter den.

Jo Nesbø är också en omtalad författare och det är ju nästan skam att jag bor i Norge men ännu inte läst något av honom. Så nu har jag köpt hem hans första bok. Fladdermus mannen. Detta blir också spännande.

Nådastöt av Louise Penny är andra boken om kommissarie Gamache. Har lite blandade känslor för första boken men vill ge den en chans. Jag tror att det kan bli ett lovande förhållande.🙂

Andra boken om Frankenstein av Dean Koontz heter Nattens härskare. En ganska blek titel tycker jag. Finns för många böcker som heter liknande. Men första boken var underbar så vill gärna läsa vidare och se vad som händer. Det är en skön avbrytning och något nytt i en annan form från Koontz vilket är super roligt tycker jag.

Inte en så dålig laddning tycker jag. Vart i stort sett bara mörka och spännande böcker denna gång. Men jag är inne i en sådan period nu.

Taggat:, , , , , ,

5 thoughts on “Nytt i bokhyllan

  1. Vargnatts bokhylla 2 augusti, 2013 kl. 20:10 Reply

    Släktet vill jag läsa🙂

  2. Gia 2 augusti, 2013 kl. 22:05 Reply

    Kul med lite nytt i hyllan, släktet vill jag också läsa🙂

  3. Monika 5 augusti, 2013 kl. 09:04 Reply

    Jag har helt ratat Koontz Frankenstein-serie. Det kanske är helt fel av mig?

    Black dog tyckte jag riktigt mycket om🙂

    • Marica 5 augusti, 2013 kl. 21:19 Reply

      Fel och fel vet jag inte. Men jag kan säga det att det är en frankenstine berättelse med koontz tolkning och en modern version. En spännande form jag personligen finner stimulerande. Än så länge känns det inte överdrivet eller otroligt. Mer av en jordnära bok med en handling, människor har försökt lyckas med i 100 tals år. Tycker du absolut ska ge den en chans. Vem vet. Du kan bli överraskad.🙂

      • Monika 6 augusti, 2013 kl. 08:37

        Jag klassade dem som helt ointressanta eftersom de hette något med Frankenstein, men nu kan jag nog tänka mig att prova den första i alla fall.

Kommentera

