Mina böcker har kommit. :)

Mina böcker kom äntligen till posten igår. Så efter lite om och men lyckades jag hinna hämta paketet innan dom stängde, men efter det hade jag noll tid till att berätta för er om det. Så här kommer dem. Ursäkta för de mörka bilderna. Har ingen bra upplyst plats i lägenheten för fotografering när det är mörkt ute.

20140219-182100.jpg
Subterranean – James Rollins
Amazonia – James Rollins
Nu ser du mig – S.J. Bolton

Tycker verkligen om Rollins tidigare böcker och det skall bli spännande att även få läsa dessa. Synd att dem inte blir översatt till svenska. Finns så många där ute som missar hans böcker. Så fantasirika men samtidigt så verkliga. Kan ju inte bli annat än bra.

S.J Bolton är ny för mig och Nu ser du mig är den första boken i den fristående serien om Lacey Flint.

20140219-182114.jpg
Sjöjungfrun sjöng sin sång – Val McDermid
Kackerlackorna – Jo Nesbö
Rödhake – Jo Nesbö

Sjöjungfrun sjöng sin sång är den första fristående boken om Carol Jordan och Tony Hill. Det är på dessa böcker som serien Mord i Sinnet är baserad på. Inte sett serien men väldigt nyfiken på boken.

Kackerlackorna och Rödhake är andra och tredje böckerna i den fristående serien om Harry Hole. Har läst första boken och hade väl inga stora känslor efter det. Men i Jul så småläste jag lite i andra boken Kackerlackorna medan jag var hos svärmor och fant ut att jag ville läsa mera. Så vi får börja med dessa två.

20140219-182132.jpg
Kriget har inget kvinnligt ansikte – Svetlana Aleksijevitj
Mamma sa att jag var sjuk – Julie Gregory
Den långa vägen till frihet – Nelson Mandela

Kriget har inget kvinnligt ansikte är en bok jag ser fram emot att få läsa av just den anledningen att man inte tänker på att krig drabbar kvinnor lika mycket som män, speciellt om också dem strider sida vid sida med männen för sitt land. Hem kommer männen och blir hyllade, när kvinnorna kommer hem så var det köket som väntade.

Mamma sa att jag var sjuk handlar om en psykisk syndrom jag inte ens visste fanns. Blir intressant.

Den långa vägen till frihet, vem vill inte läsa om en av vår tids största fredskämpare?

20140219-182143.jpg
Boktjuven – Markus Zusak
Barnmorskan i East End – Jennifer Worth
New Yorks Gudar – Lyndsay Faye

Jag blev uppmärksammad om Boktjuven när jag såg trailern på filmen baserad på samma bok. Har inte så många tankar att nämna kring boken.

Barnmorskan i East End har jag velat läsa länge. Jag till och med höll mig undan ifrån den mini serie som gick på tv för något år sedan bara för att jag ville läsa boken först. Äntligen kom jag ihåg att köpa den.

New Yorks Gudar är en bok jag köpte mest av nyfikenhet. Baksidetexten lät spännande så vi får se.

Taggat:, , , , , , , , , ,

One thought on “Mina böcker har kommit. :)

  1. anette 21 februari, 2014 kl. 10:48 Reply

    Så mange flotte bøker! Det beste i verden er jo å hente bokpakker i posten🙂

Kommentera

