Veckans bokbloggsjerka

jerka11Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Om du bara fick läsa en bok för resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

What? Hur är det meningen att jag ska kunna svara på den här? Att fråga en bokälskare vilken bok man endast får läsa resten av livet är som att fråga en Kock vilken rätt han skulle vilja laga resten av sitt liv. Eller en musiker vilken ton dom endast fick göra musik på, eller en målare vilken färg dom endast fick använda.

Får jag ta alla Isfolket böckerna och typ limma ihop dem eller något så att dem kan räknas som en bok? Inte? Jaja.

Då vet jag faktiskt inte. Jag vill inte välja en av mina favoritböcker för att då är det ingen favorit längre. Tänk att endast läsa ens favoritbok resten av sitt liv. Det skulle förstöra den.😦

15 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Vargnatts bokhylla 23 februari, 2014 kl. 11:46 Reply

    Haha great minds think alike heter det väl va?😉

    • Marica 23 februari, 2014 kl. 11:49 Reply

      Haha. Det gör väl det.🙂

  2. Monika 23 februari, 2014 kl. 12:07 Reply

    För min del funkar det att limma ihop böcker. Det är ju inte en speciellt renhårig fråga heller😉

  3. Zelly 23 februari, 2014 kl. 20:29 Reply

    Det är verkligen inte lätt att välja😉 hoppas verkligen inte att man skulle hamna i en sådan sits att man måste välja🙂

    • Marica 23 februari, 2014 kl. 21:58 Reply

      Ja usch. Det hade ju varit en mardröm för oss.😛

  4. Helena, MsHisingen 23 februari, 2014 kl. 22:21 Reply

    Tycker absolut du kan ta en hel serie (så finns det någon mer än jag som tänjer lite på reglerna:) )

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:25 Reply

      Ja det var svårt att hålla sig till reglerna där.😛

  5. Therése - Kattugglan 23 februari, 2014 kl. 22:47 Reply

    verkar vara många som vill slå ihop böcker denna veckan. Slutsatsen är att om bokbloggarmaffian får bestämma så våras det för samlade verk, haha. =)

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:27 Reply

      Haha så sant så sant. Det är omöjligt för bokälskare som vi att endast välja en bok för resten av vårt liv. Samlade verk is the new ting.🙂

  6. klok som en bok:-) 24 februari, 2014 kl. 12:56 Reply

    Har inte läst böckerna om Isfolket men kanske ska skriva upp dem på min läslista:)

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:30 Reply

      Gör det. Det är inte en serie om man tycker om intellektuella tunga böcker med gåtor, filosofi eller liknande. Dom är väldigt lätta men samtidigt roliga tycker jag.🙂

  7. Freja 24 februari, 2014 kl. 20:57 Reply

    Hahaha, jag ville ta alla böcker om 87:de av Ed McBain och göra till en bok…

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:34 Reply

      Hade inte hört talas om McBain så googlade lite. Visste du att han hade tre namn? Född som Salvatore Albert Lombino bytte sen till Evan Hunter men hans böcker kom ut i namnet Ed McBain. Hehe.😛

  8. Funderskan 25 februari, 2014 kl. 03:43 Reply

    Hahaha, tänk om det skulle göras en enda bok av Isfolket! xD Bästa skulle vara om den blir som den version du skriver om ;P Härligt val! Är så grymt sugen på att läsa om böckerna nu, men får bli när jag kan frakta ner dom från Övik till Gbg…

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:34 Reply

      Haha eller hur. Tycker det var ett bra ”fusk” val jag gjorde som svar på frågan.🙂

Kommentera

