Frustrerad angående hälsa – inte bokrelaterat

Jag tränar kickboxning två gånger i veckan. Men har känt länge att jag behöver mer så har kollat runt på lite olika gym. Men det går inte så bra. Jag har tidigare tränat på tre olika ställen i stan men inte varit nöjd med dem. Låt mig förklara. Det är mycket ungt folk som är mer där för status och se sig i spegeln än för att faktiskt träna. Killarna står framför spegeln och flexar med ett par 2 kilos hantlar och går runt som om dom vore Arnold Schwarzenegger. Inget ont om dem, men när dom tar upp maskiner genom att sitta och prata i telefon, sms eller diskutera helgens fest med sin polare, blir jag irriterad. Jag har till och med sett både killar och tjejer tränat med smink och fullt fixad frisyr som dom i ren panik försöker ordna till efter ett par rep i en maskin.

Jag är på gym på grund av hälsan. För att bli starkare och mer hälsosam. Jag vill ta i så att jag blir knallröd i ansiktet, svettas och flåsas och allt det där som krävs för att få den sköna utpumpade känslan i kroppen efterråt och samtidigt faktiskt för att bli bättre. Det är sant att man delvis måste bryta ned kroppen för att kunna bygga upp den igen starkare än vad den var innan.

 

Så för att komma till saken så var jag till sista gymet i stan jag kunde tänka mig. Att gymmet ligger centralt är väldigt viktigt. Så jag kommer dit för att få svar på lite frågor om bland annat vad det kostar. Och det kan dom inte svara på. Jag förstår att dom har olika medlemskap för olika typer träningar och vad man vill åstakomma. Men att dom inte kan svara på vad det ungefär kommer att kosta i månaden är för mig oförståligt när jag förklarar att allt jag vill göra är att springa och lyfta vikter. Nej jag måste in på en timme med en tränare för att sitta och diskutera hit och dit och bli informerad om saker som jag inte är intresserad av och redan vet. (Deras hemsida berättar allt. Utom priset dock.)

Så nu är jag väldigt frustrerad. Att jag inte ens ska kunna gå in på ett gym och få veta vad dem kostar för att kunna överväga om jag vill träna där eller inte. Priset är också viktigt med tanke på att jag redan tränar Kickboxningen. Gaaah. Allt jag vill är att få träna utan att bli ruinerad på köpet. Ska det vara så SVÅRT?

Förlåt mitt pladdrande. Behövde bara få skriva av mig. Har du kommit så här långt så gratulerar. Stjärna till dig.🙂 God kväll.

One thought on “Frustrerad angående hälsa – inte bokrelaterat

  1. Linnea/Bokblomma 25 februari, 2014 kl. 23:04 Reply

    Men gud så knäppt att de inte kan ge ett pris! Jag skulle bli misstänksam direkt.. :p
    För mig är det viktigast att gymmet ligger nära och går att svänga förbi på väg hem från jobbet. Är glad att jag har hittat ett bra! Men så värst billigt är det tyvärr inte.. Tur att jag får friskvårdsbidrag från jobbet.😉

Kommentera

