Nu ser du mig

Av S.J. Bolton
9174993038Originaltitel: Now you see me
Antal sidor:
 
438
Läst på språk: Svenska
Format:
 Pocket
Serie: Lacey Flint 01

Trots sin djupa fascination för Jack the Ripper har den unga London-polisen Lacey Flint aldrig jobbat med ett mordfall, eller sett ett lik på nära håll. Förrän nu.

När Lacey en kväll närmar sig sin bil ser hon en döende kvinna stå lutad mot passagerarsidan. Kvinnan har blivit brutalt knivskuren bara ett ögonblick tidigare, och dör i Laceys famn.

Lacey kastas huvudstupa in i sin första mördarjakt, och hon skyr inga medel för att hitta den bestialiska mördaren.
Men hennes första stora fall blir också början på en högst personlig mardröm. När Lacey får ett brev med välbekant innehåll, skrivet med blod, blir det uppenbart att det är en modern Jack the Ripper-kopia hon har att göra med. En som dessutom tycks vara fixerad vid just Lacey.

Ska hon, en oerfaren polis, kunna överlista mördaren? En mördare vars ökända förebild lyckades undkomma alla…

Det tog mig cirka ett dygn att läsa ut denna. Hjälpte givetvis att jag legat hemma sjuk en dag så jag ska inte skryta.🙂 Men vad jag ska skryta om är hur bra den här. Himla bra faktiskt. Den fängslade mig från första stund och kände fort att detta är en bok för mig. Karaktärerna är välskrivna och spänningen är olidlig. Det sker hela tiden någonting och man vill bara veta mer. Blev lite besviken de sista 30-40 sidorna cirka när sanningen om Lacey äntligen började komma fram. Jag kunde inte förstå varför hon handlat som hon gjort och tänkt som hon har gjort igenom boken. Det var inte förren de 5 sista sidorna som man verkligen fick veta hela sanningen om Flint. Kan inte säga att det var helt sån jag hade väntat mig. Ja jag hade mina misstankar i delar utav boken men de förändrades.

Boken är den första i en serie om Lacey Flint och jag kommer definitivt läsa mera. Jag vet inte hur författaren har tänkt sig gå vidare med allt detta som nu avslöjats för läsarna. Skall det också avslöjas för alla andra karaktärerna i böckerna? Kommer inte folk att bli misstänksamma mot henne tillslut? Och vad kommer att ske med Joesbury. En färgstark karaktär jag definitivt vill lära känna bättre. Är inte helt förtjust i Lacey efter allt som hände. Men jag hoppas det förändras. Det är verkligen allt för få starka kvinnor inom deckar genren och jag vill inte förlora denna. Tror hon är en lovande tillskott i min samling.🙂

betyg9

Taggat:, , , , ,

One thought on “Nu ser du mig

  1. [Anna] 7 mars, 2014 kl. 22:36 Reply

    Jaa visst är den bra :))

Kommentera

