Veckans bokbloggsjerka

jerka11Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Veckans jerka har hämtat inspirationen från BOTNS podcast: Do  readers have to be collectors? 

Nej det tycker jag inte. Men det blir väl lätt så när det kommer till en hobby oavsett vad det är. Jag försöker att inte köpa för mycket böcker för jag har dåligt med plats och få hyller att förvara dem på. Så jag köper som regel böcker jag gärna vill ha fysiskt. Mest utav mina favoritförfattare men också serier och biografier. Försöker läsa böcker som jag vill läsa men inte ha fysiskt som e-bok och lyssna på böcker jag inte kan tänka mig att läsa men fortfarande nyfiken på. Så på det viset blir det ganska lite köpt.

Men i dag gjorde jag faktiskt något i samlar syfte. Jag köpte en bok på Ebay. Aldrig handlat på ebay tidigare men boken, den tredje boken av Veronica Roth finns inte att köpas i norge. Jag har nämligen adult edition versionen av första och andra boken och vill därför också ha den tredje. Men den har inte lansering i Norge förrän i september. Kan givetvis inte vänta tills dess så jag har beställt den ifrån England. Boken finns givetvis tillgänglig i andra format men ja vill ha just den. Så det är ju en liten collector inne i mig också.

 

Veckans Jerka har en liten extrating denna gång, nämligen en utlottning. Och givetvis skulle jag vilja vinna en utav dem fina bokaskarna från Nillas Handelsbod. Om jag vinner önskar jag mig Bokask Krans. Den är så fin och så jag. Hoppas hoppas.🙂
http://www.nillashandelsbod.se/bokaskar/bokask-krans.html

6 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Carro 15 mars, 2014 kl. 22:36 Reply

    Ja, sådär noga med editions/utgåvor/omslag är jag inte, men kan hålla med om att det är fint när det matchar🙂

    • Marica 16 mars, 2014 kl. 11:28 Reply

      Ja visst är det. Sen så tycker jag adult edition på just dem här böckerna är så fina så denna gången är det helt klart värt det.🙂

  2. Johanna 16 mars, 2014 kl. 09:05 Reply

    Åh, vad roligt – har också beställt hem Allegiant och väntar spänt på att den ska dyka upp i brevlådan!🙂

  3. Monika 16 mars, 2014 kl. 18:03 Reply

    Ja, jag ser nog också boksamlandet som en hobby, tyvärr tar den hobbyn väldigt stor plats🙂

    • Marica 16 mars, 2014 kl. 18:56 Reply

      Den gör ju tyvärr det. Men ack så fina böcker som regel är.🙂

  4. Freja 16 mars, 2014 kl. 23:56 Reply

    Jag är definitivt en samlare, det är nästan en besatthet. Men det behöver en inte vara, det är ju mer ekonomiskt att låna på bibliotek eller sälja böckerna vidare, och väldigt trevligt att skänka sina böcker till andra…

Kommentera

