Veckans bokbloggsjerka

jerka11Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Det blir allt vanligare att tatuera in citat ifrån litteraturen på sin kropp. Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Jag har redan 5 stycken varav en är text. Inte något citat ifrån litteraturen utan mer en samling ord som är för att påminna mig om att jag överlevde min uppväxt, då klarar jag vad som helst. Jag tror inte att jag skulle vilja ha någon mer text och inte något ifrån litteraturen. Den enda texten jag kan tänka mig nu är mina framtida barns namn i sådana fall.
Jag är dessutom ingen citat älskare och det är inte ofta jag finner något i en bok som fastnar hos mig. På det sättet så är jag en ganska tråkig bok älskare.😛 Så summa summarum, även om jag skulle vilja ha en citat tatuering så skulle det bli svårt för mig att hitta en.😉

4 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Malin 30 mars, 2014 kl. 12:28 Reply

    Jag tycker att citat är svåra, man tröttnar lätt på dem så jag har bara ett. Men bra att ha en text som peppar en. Det kan man behöva.

  2. ladywindermere83 30 mars, 2014 kl. 13:09 Reply

    Håller med om att citat är lite småsvåra. Jag fastnar väldigt sällan för meningar i böcker jag läser och är inte någon som letar citat på nätet. Dessutom tror jag inte tatueringar är något för mig.🙂

  3. Freja 31 mars, 2014 kl. 19:05 Reply

    Citat är inte min grej heller, men fem tatueringar har jag, inga av dem är ord. Nu blev jag nyfiken på vad du har för tatueringar!

    • Marica 31 mars, 2014 kl. 20:46 Reply

      Jag har lite roser och kvistar över foten och ankeln. En text på vänster handled, en tecknad djävul bakom vänster öra och en tecknad ängel bakom högra örat och en till ros med lite krims krams eller vad man ska kalla det på ena axeln. Hehe.

Kommentera

