Tankar kring boken jag läser just nu.

Har kommit halvvägs i Främlingen utav Diana Gabaldon, en mastodont till pocket på hela 735 sidor och minimal text. Har haft den tillsammans med den andra och tredje boken ståendes i bokhyllan allt för länge. De tre var ett impulsköp då jag tänkte att jag får mig väl förtusan läsa dem någon gång så som mamma tjatat om serien. Haha. Det fick bli första boken nu då jag önskade mig en bok som förhoppningsvis räcker längre än några dagar.

Jag måste säga att jag är positivt överraskad. Men som jag känner just nu så kan ju inte boken sluta på annat vis än olyckligt. Det vill jag ju inte. Så att läsa vidare är helt hemskt just nu. Jag kan inte sluta läsa för samtidigt vill jag veta hur det går och jag har blivit så känt med karaktärerna nu att dom blivit mina vänner och ovänner. Att bara lämna dem nu känns som ett svek. Men samtidigt, jag vill inte läsa det där olyckliga slutet jag vet kommer att komma. Jag hoppas så innerligt jag har fel. Men å andra sidan, hur olyckligt kan det bli när hon har skrivit vartfall 8 böcker till om dem?

Kommentera

