Veckans bokbloggsjerka

jerka11Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

Det händer mig faktiskt ganska ofta. Jag är en känslomässig läsare och måste ofta känna en typ av känsla för boken för att vilja läsa den. Jag läser därmed bara det jag har lust på. Och när jag köper böcker så köper jag böcker som jag har lust på men den kan ibland försvinna och där av mina hyllvärmare. Men jag vet också att den lusten kan som regel komma tillbaka när tiden är den rätta och då läser jag böckerna. Det kan ta flera år men som regel blir alla böckerna fortfarande lästa tillslut. Gäller bara att vänta. Främlingen av Diana Gabaldon var en sådan bok. Vet inte hur länge den stod i min hylla, vartfall ett år innan jag fick lusten att läsa den och när jag väl fick det så tog det bara några dagar innan jag hade läst ut den.

2 thoughts on “Veckans bokbloggsjerka

  1. Vargnatts bokhylla 12 april, 2014 kl. 14:53 Reply

    Ja vissa böcker är det likadant med för mig, de får vänta på sin tid men den kommer oftast till slut🙂

  2. boktok73 13 april, 2014 kl. 11:39 Reply

    Jag är också en utpräglad lustläsare🙂 Vanligtvis läser jag också hyllvärmarna i sinom tid och det känns tryggt att ha ett lager hemma att välja mellan!

Kommentera

