Tidens spill

Av: David Baldacci
20140415-200321.jpgOriginaltitel: Hour game
Antal sidor: 463
Läst på Språk: Norska
Format: Pocket
Serie: King & Maxwell 02

Det første liket ble funnet i en skog, hennes arm var dramatisk dandert. De neste to ofrene var elskere, myrdet på kloss hold med armbåndsur omhyggelig festet rundt håndleddene.

Med det fjerde mordet var demonens intensjon helt tydelig; hvert mord var markert med et presist klokkeslett.

I en tilsynelatende helt annen sammenheng blir Sean King og Michelle Maxwell leiet inn for å etterforske et tyveri. En sak som fører dem til en familie med mange dystre hemmeligheter og som leder dem inn i jakten på en vanvittig seriemorder. En jakt full av nervepirrende ledetråder og bisarre bevis. Presset av enda flere drap og i kappløp med Tidens spill begynner Sean og Michelle sakte men sikkert å sette sammen brikkene og avslører til slutt den grufulle sannheten: en psykopat opererer midt i blant dem – og det er så mange ofre og så liten tid …

Det var lite av en slump som den här boken råkade följa med mig hem och nu så här i efterhand så gör det mig ingenting. Det är det första jag läser utav Baldacci och det är  verkligen en riktigt bra bok. En sådan där riktigt spännande deckare som har hållit mig sällskap i de lediga påskdagarnas strålande sol. Dock blev det lite förvirrande på slutet. Jag tror vi kom upp i 11 mord. 11! Det är mer än vad jag någonsin stött på i en deckare tror jag. Men man fick svar på alla frågorna man hade i slutet och det var svårt att gissa sig till vem som var mördaren. Sådana typer av böcker gillar jag.

Välbeskrivna karaktärer och miljön känns varm och underbar. En bra bok helt enkelt. Läs läs.
Det är dock synd att covern till denna boken ser ut som en italiensk ordbok. Men men. Man kan väl inte få allt.😉

betyg9

Kommentera

