Skulle bara handla skor.

I dag är det en jätte stor dag här i Norge där jag bor. Det heter Handelnsdag. Då har varenda butik i stan öppet från kl 08-24. Massor av folk, tivoli, marknadsförsäljare som reser från stad till stad med mera. Stort med andra ord och också en dag man kan fynda om man orkar trotsa folkhavet. Jag gjorde det idag för behöver nya skor. Men vad jag kom hem med var böcker i stället. Så typiskt mig. 😝

image

The summer without men av Siri Hustvedt
And The mountains echoed av Khaled Hosseini

The Luminaries av Eleanor Catton

Sistnämnda en bastant bok på 834 sidor. Den första är endast 216 sidor. Men kan gott säga att jag inte skräms av smala eller tjocka böcker i vartfall.😀

Kommentera

