Ice Hunt

Av: James Rollins
0061965847Originaltitel: 
Ice Hunt
Antal sidor: 633
Läst på Språk: Engelska
Format: Pocket
Serie: –

Carved into a moving island of ice twice the size of the United States, Ice Station Grendel has been abandoned for more than seventy years. The twisted brainchild of the finest minds of the former Soviet Union, it was designed to be inaccessible and virtually invisible. But an American undersea research vessel has inadvertently pulled too close–and something has been sighted moving inside the allegedly deserted facility, something whose survival defies every natural law. And now, as scientists, soldiers, intelligence operatives, and unsuspecting civilians are drawn into Grendel’s lethal vortex, the most extreme measures possible will be undertaken to protect its dark mysteries–because the terrible truths locked behind submerged walls of ice and steel could end human life on Earth.

 

Ett tag sedan det var lite aktivitet här på sidan. Min enda förklaring till det är att jag äntligen blivit färdig med den tegelsten jag hållit på med allt för länge på grund av allt för lite tid. Å så skönt att vara färdig med den. Som många av er säkert redan vet så älskar jag James Rollins. Men ack så besviken jag blev. Detta är by far den sämsta boken jag läst av honom hittills.

Det börjar med allt för många karaktärer att följa runt halva jordklotet. Det tar cirka 300 sidor innan något spännande faktiskt sker. Man förstod ju att de flesta utav karaktärerna skulle sammanstråla förr eller senare men tycker det tog för lång tid. Ganska så förutsägbar och slutet kändes inte speciellt trovärdigt. Men jag är glad att Rollins höll i sin typ av slut. Förutsägbar för mig nu efter att ha läst en del böcker av honom, men det gör inget. Jag som läsare behöver den typen av slut till sådana här böcker. Lika så att han lyckas så väl att skapa band mellan läsare och karaktärerna. Underbart. Samt to be fair så överraskade han mig faktiskt med en sak. Jag hade inte alls förutsett det och han hade inte gett en enda hint av det genom boken. Good Work.

Blev också lite besviken av att det inte var tillräckligt med fiction i den här boken. Men jag tror det beror mest på att han troligtvis skrev boken med en annan anledning än tidigare böcker av efterorden att döma. Inte en fel anledning och verkligen ett ämne jag faktiskt inte vet så mycket om. Så James Rollins får en extra stjärna för det. Tänkt först ge 1,5 stjärnor men på grund av hans bakomliggande ämne blir det 2,5.

betyg5

Märkt: , , , ,

Lämna en kommentar