Veckans bokbloggsjerka

Varje vecka så ställer Annika en fråga som vi som är med i bokbloggsjerka ska svara på.

Denna veckans fråga är:

Nämn en bok som står på din önskelista just nu.

Bara en?! Ja hade jag fått frågan för några dagar sedan så hade det helt klart varit Jellicoe Road av Melina Marchetta som legat högt uppe på min önskelista nu i vår. Men den har jag redan beställt hem ett eget exemplar av. Så då får det bli Mercurium av Ann Rosman som kommer ut den 12 Juni och Citadel av Kate Mosse som kommer ut i September 2012. Kan ju inte bara välja en. 😉

Är väldigt spänd på båda titlarna och Kate Mosse är ju en av mina favorit kvinnliga författare sedan några år tillbaka och har läst hennes tre tidigare böcker. Ann Rosman är ganska ny favorit för mig och här läst två av hennes tre böcker som finns tillgängliga. Har den tredje ståendes i hyllan som väntas på att läsas, men det är alltid någon ny bok som lyckas klämma sig emellan.

Märkt: , ,

7 tankar om “Veckans bokbloggsjerka

  1. ochdagarnagar 27 maj, 2012 kl. 21:18 Reply

    Jag läser Jellicoe Road just nu och jag är lite tudelad. Ska bli kul att läsa vad du tycker om den.

    • Marica 27 maj, 2012 kl. 21:33 Reply

      Det snackas så mycket om boken just nu att jag är lite nervös. Men har undvikit att läsa recensioner och håller mig undan så gott det går när det snackas. Färdig med boken jag läst de senaste dagarna så i kväll börjar jag på Jellicoe Road. =)

  2. Ella 27 maj, 2012 kl. 22:06 Reply

    Men, så klart! Jellicoe Road skulle jag ha skrivit upp, den bara måste komma in till biblioteket nästa vecka!

  3. Monika 28 maj, 2012 kl. 18:37 Reply

    Jaja, Mercurium har jag helt missat. Den är nu tillagd på min önskelista 🙂

    • Marica 29 maj, 2012 kl. 12:32 Reply

      Kikade lite snabbt på din sida och såg att du ”troligtvis” inte läst de tre första böckerna. Även om det är en fristående serie så rekommenderar jag ändå att läsa böckerna i tur och ordning. 🙂 Man lär känna karaktärerna bättre då. =) Jag längtar tills Mercurium kommer men har ännu inte läst tredje boken. Min läsa lista är så otroligt lång just nu och alltid någon som klämmer sig före. hehe

      • Monika 29 maj, 2012 kl. 17:25

        Du har helt rätt, jag har inte läst några i serien än, men de två första står i hyllan och jag ska nästa bok jag ska läsa är Fyrmästarns dotter 🙂

      • Marica 29 maj, 2012 kl. 17:29

        🙂 Min favorit just nu är tredje boken porto francos väktare. Råkade ju av misstag läsa tredje boken men också läst den första och den andra står och väntar. 🙂

        Ska bli kul att läsa din recension sen. =)

Lämna en kommentar