Fler böcker på väg hem.

9780545596275_default_sso_l

Jag fick ett infall så här på söndagskvällen och därmed har jag klickat hem hela serien med Harry Potter. Jag har inte läst alla böckerna och har inte läst de första böckerna sen de först kom ut på svenska. Det är på tiden att jag faktiskt får läst dem igen tycker jag. Klickade hem detta fina sett med alla böckerna på engelska. Nästan skam att jag inte har böckerna. Dem jag hade gav jag till min lillasyster då hon blev gammal nog att läsa.

Har väldigt lust att läsa om de första böckerna och få läsa de andra också. Men samtidigt så finns det så många andra böcker jag vill läsa som jag inte har läs.

Vad tycker du om att läsa böcker du redan läst, samtidigt som du vet att du har så många olästa böcker där ute?

7 tankar om “Fler böcker på väg hem.

  1. [Anna] 23 februari, 2014 kl. 22:55 Reply

    Jag är jätte dålig på att läsa om böcker men läser jag om en bok så läser jag gärna den på engelska 🙂 om jag har läst den på svenska alltså.

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:27 Reply

      Samma här. Kul att se vad man missat i översättningen. Nu dock så är det så många år sedan jag läste harry potter att jag kommer nog inte att upptäcka några stora missar. 😛

  2. Fantastiska berättelser 24 februari, 2014 kl. 07:26 Reply

    Dessa böcker kan jag läsa om hur många gånger som helst. Jag har över huvud taget inga problem med att läsa om böcker. Ibland vill man återse gamla kära karaktärer.
    Dessutom blir jag lite avundsjuk på dig. Vill också ha den här boxen.

    • Marica 25 februari, 2014 kl. 20:29 Reply

      Ja visst är den fin. Ville ha en box som visade hur jag ser harry potter. Finns många olika typer av boxar där ute. Vissa mindre fina än andra. Glad också att detta är den engelska och inte amerikanska. Den var också ganska fin och var nästan först den jag höll på att klicka hem. 😛

  3. minabekymmer 25 februari, 2014 kl. 17:46 Reply

    Svar på din kommentar i min blogg om Femtio seriemördare:
    Ja ibland stötte jag på några meningar eller stycken som jag tyckte lät väldigt fel i översättningen. Så det va en del fel här och var i texten. Ja det va heller ingen direkt djupdykning i varför personerna blev som dem blev eller varför dem gjorde det dem gjorde. Mer fakta om personerna och deras gärningar. Så kan hålla med dig i vad du tycker om boken.

  4. Lena 27 februari, 2014 kl. 19:27 Reply

    Det är så snygga omslag på dessa böcker!

    • Marica 4 mars, 2014 kl. 19:12 Reply

      Ja eller hur. 🙂

Lämna en kommentar